В облсовете считают следователя Колесника циником и пиарастом (заявление)

Дмитрий Стриженко  |  Понедельник , 1 сентября 2008, 16:51
В понедельник председатель Харьковского областного совета Василий Салыгин отреагировал на представление старшего следователя Главного следственного управления МВД Украины Е. В. Колесника от 6 августа с.г., в котором говорится «якобы о фактах совершения преступлений чиновниками местных советов и членами их семей».

Об этом говорится в заявлении, размещенном на сайте харьковского областного отделения Партии регионов.

В. Салыгин считает, что документ «является попыткой искусственно создать негативное общественное мнение (по сути – черного пиара, – ред.) о причастности депутатов местных советов и членов их семей к совершению противоправных действий». Глава облсовета называет представление старшего следователя «циничным и бессмысленным», а также представляющим «позорный пример исполнения МВД Украины сугубо политического заказа против законно избранной городской власти».

Полный текст заявления:

Старшому слідчому в ОВС
Головного слідчого управління МВС України
Колеснику Є.В.
01024. м. Київ, вул. Богомольця, 10

Подання №13/6-9975 від 06.08.2008 року по кримінальній справі № 24–24 в порядку ст.23-1 КПК України про вжиття заходів для усунення причин і умов, що сприяли злочину розглянуто.

За результатами розгляду повідомляється наступне.

Вважаємо, що внесення подання грубо порушує гарантовані статтями 3, 62 та 68 Конституції України особисті права депутата Харківської обласної ради Добкіна Д. М., Харківського міського голови Добкіна М. М., секретаря Харківської міської ради Кернеса Г. А., відповідно до яких людина, її честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку.

Відповідно до вимог ст. 23-1 КПК України у поданні слідчого мають бути чітко відображені всі обставини, що обумовили вчинення злочину. Заходи, які пропонуються слідчим для усунення причин і умов, що сприяють вчиненню злочину, мають ґрунтуватися тільки на встановлених фактах і зібраних доказах, не принижувати честь та гідність громадян, бути морально прийнятими, юридично допустимими та реально здійсненими і дійовими.

Подання повинно покладати на компетентних посадових осіб установ, підприємств або керівників громадських організацій обов’язок усунути обставини, які сприяють вчиненню злочину.

В порушення вимог ст. 23-1 КПК України подання слідчого ґрунтується на надуманих, безпідставних та необґрунтованих звинуваченнях депутата Харківської обласної ради, посадових осіб Харківської міської ради та їх близьких родичів у вчиненні кримінальних діянь, що є умисним приниженням честі, гідності та ділової репутації.

Зміст подання, яке ґрунтується лише на показаннях Гаврилова І.В. та Медведєва О.А., доводить, що викладені слідчим факти і обставини про нібито вчинення посадовими особами Харківської міської ради та членами їх родин злочинів, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних речовин, не мають об’єктивного підтвердження, а відтак є відвертим умисним наклепом.

Незважаючи на те, що кримінальна справа №24-24 порушена відносно Гаврилова І.В. за незаконне придбання, зберігання, перевезення та збут ним наркотичних засобів в особливо великих розмірах, а докази по справі на цей час не підтверджені вироком суду, в поданні упереджено використовуються лише показання Гаврилова І.В.

Другий фігурант по справі №24-24 Медведєв О.А. обґрунтовано підозрюється в організації замаху на вбивство Харківського міського голови Добкіна М.М., секретаря Харківської міської ради Кернеса Г.А. та його сина Кернеса К.Г.

Статтею 62 Конституції України гарантовано, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Як показують приклади раніше порушених незаконно кримінальних справ відносно Кушнарьова Є.П., Колеснікова Б.В., Тихонова В.М. та інших політиків, вину яких, незважаючи на публічно висунуті звинувачення, органи досудового слідства у встановленому законом порядку не довели, спрямування Вами подання до Харківської обласної ради є спробою штучно створити негативне громадське враження про причетність депутатів місцевих рад Добкіна Д.М. та Кернеса Г.А., Харківського міського голови Добкіна М.М. та членів їх родин до протиправних діянь.

Цей висновок об’єктивно доводиться тим фактом, що вже на другий після винесення Вами подання день, його зміст був оприлюднений в мережі Інтернет та розповсюджений по місту Харкову багатотисячним тиражем безкоштовної газети «Голос Харькова», засновниками якої є особи, приближені до народного депутата України, члена фракції БЮТ Фельдмана О.Б., який особисто зацікавлений у дискредитації Харківського міського голови, секретаря Харківської міської ради та членів їх родин.

Відповідно до ст. 23-1 КПК України подання адресується певним установам, підприємствам або посадовим особам і направляється їм для фактичної ліквідації обставин, які сприяли вчиненню злочину.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюють у межах наданих їм повноважень відповідні органи Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України, Державного митного комітету України, Державної прикордонної служби України, а заходи протидії зловживанню ними – Міністерство охорони здоров’я України та інші відповідні органи і установи.

Харківською обласною радою, в межах наданих чинним законодавством повноважень, вживаються заходи, спрямовані на боротьбу з наркоманією.

Рішеннями обласної ради від 28 жовтня 2003 року затверджено Програму протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та поширенню наркоманії на 2003–2010 роки; від 23 грудня 2005 року – Комплексну програму профілактики злочинності в Харківській області на 2006–2010 роки; від 26 грудня 2006 року № 151-V – обласну програму «На шляху до доброчесності» на 2006–2010 роки; від 05 липня 2007 року № 303-У – Програму запобігання терористичним діям у Харківській області на 2007-2008 роки.

Органи, уповноважені Кабінетом Міністрів України здійснювати контроль за порядком обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у разі виявлення порушень порядку цього обігу застосовують у межах своєї компетенції відповідні заходи щодо усунення таких порушень, і в разі наявності в діях осіб ознак адміністративного правопорушення чи злочину зобов`язані надіслати інформацію або подати матеріали до відповідних правоохоронних органів, які ведуть боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково у разі набрання законної сили обвинувального вироку суду, за яким його засуджено до позбавлення волі.

Будь-які факти причетності Добкіна Д.М., Добкіна М.М. та Кернеса Г.А. до злочинів у сфері обігу наркотичних засобів у встановленому законом порядку не встановлені та не доведені.

Вважаємо, що спрямування слідчим подання в порядку ст.23-1 КПК України до Харківської обласної ради, який є представницьким органом територіальної громади Харківської області, має на меті не усунення причин і умов, що сприяли вчиненню злочину, а виключно створення штучної громадської думки проти законно обраних депутата Харківської обласної ради Добкіна Д.М. та посадових осіб територіальної громади м. Харкова – Харківського міського голови Добкіна М.М. та секретаря міської ради Кернеса Г.А.

Як голова Харківської обласної ради я не вбачаю будь-яких законних підстав для реагування на цинічні та безглузді обвинувачення депутатів місцевих рад Добкіна Д.М. та Кернеса Г.А., Харківського міського голови Добкіна М.М. та членів їх родин.

Подання слідчого МВС України в порядку ст. 23-1 КПК України №13/6-9975 від 06.08.2008 року не може визнаватися інакше, як ганебний приклад виконання МВС України суто політичного замовлення проти законно обраної у Харкові міської влади та використання повноважень слідчого для дискредитації головної посадової особи територіальної громади м. Харкова – Харківського міського голови та депутатів місцевих рад.

З повагою, Голова обласної ради В. Салигін