Ющенко хочет «такой же план, как у России»

Николай Кузнецов  |  Вторник , 13 мая 2008, 16:58
После событий 13 мая, когда Блок Юлии Тимошенко заблокировал Верховную Раду Украины, ликвидировав возможность выступления Президента, пресс-служба Виктора Ющенко опубликовала его обращение к парламенту. В нем он призвал занятся прагматичной работой, высказал мнение, что БЮТ выступает против национальных интересов и выразил удовлетворение, что процесс местных досрочных выборов остановлен.






 


«Мой приход в парламент был проработан на согласительном совете, и все были согласны»

Перш за все мій намір сьогоднішнього приходу до парламенту був пророблений в ході вчорашнього засідання погоджувальної ради, де всі політичні сили парламенту без винятку домовилися про те, що перше питання, яке сьогодні розглядається у Верховній Раді, це є щорічне послання Президента українському парламенту, українському народу.

Виходячи з того, що це конституційна норма, я в четвертий раз мав спробу звернутися через український парламент до нації по основам національної стратегії 2008 року і ключовим підсумкам діяльності держави, влади в 2008 році. Цей порядок денний був узгоджений. Більше того, хотів би сказати, що жодна ініціатива, яка виходила з парламентсько-урядової коаліції, не була відкинута. Всі питання порядку денного були враховані. Я мав чітке відчуття, що сьогодні у мене буде можливість зробити свій конституційний обов'язок і виступити перед нацією із щорічним посланням. Цього не відбулося.

Як мені доповідають сьогодні і керівники фракцій більшості, і Голова Верховної Ради, це відбувається під надуманою причиною, начебто, через намагання частини більшості, фракції БЮТ, поставити позачергово питання антикризового пакету. Відповідно до домовленостей, досягнутих на погоджувальній раді, сьогоднішній день відводиться на послання Президента, і друга частина засідання повністю мала бути акцентована на соціальних законопроектах. Весь сьогоднішній день у законотворчій діяльності повинен бути направлений на затвердження ініціатив соціального характеру, включаючи перегляд позицій окремих соціальних програм, мінімуму і таке інше. Цього не відбувається.

«Впервые в истории коалиционное большинство, отвечающее за работу парламента, заблокировала его»

По-друге. На завтрашній день був включений весь пакет законопроектів економічних, які стосуються і питань регулювання торгівлі, всі законопроекти, які стосуються українського членства у Світовій організації торгівлі, і ті законопроекти, про які сьогодні говорить частина більшості, як то закон про торгівельний режим закупівлі м'ясної продукції, ряд тарифних, митних і інших норм. І четвер повністю відведений на питання, пов'язані з усіма іншими законодавчими ініціативами.

Таким чином, мене дивує сьогодні, що вперше в нашій історії ми маємо безпрецедентний випадок, коли коаліційна більшість, яка несе відповідальність за роботу українського парламенту, приступила до його блокування.

«Сила, которая не выступает за политическую стабильность в Верховной Раде, выступает против национальных интересов»

Хотів би ще раз підкреслити. Порядок денний формується виключно більшістю Верховної Ради. Як правило, більшістю Верховної Ради. Сьогодні є можливості розглядати будь-які питання. Я звернувся до Голови Верховної Ради, звернувся до лідерів фракцій: що заважає сьогодні після послання Президента заслухати ті закони, про які дехто говорить із фракції БЮТ? Немає ніякого заперечення. Будь ласка, відкриваємо роботу парламенту, нормалізуємо його роботу і ставимо на порядок денний будь-які інші питання, що знаходяться в ініціативі тієї чи іншої частини політичних партій більшості. Ніякої ініціативи ніхто не вносить.

Іншими словами, очевидно, за тим, що відбувається сьогодні в парламенті, стоять інші цілі. Це не проблема антиінфляційних заходів. Жодного пакету антиінфляційних дій сьогодні більшістю, Урядом у парламент не внесено. Існує 4 законопроекти, які розглядаються завтра в установленому порядку. Очевидно, я ще раз підкреслюю, за цим іншим стоять ініціативи другого порядку. Я не ставлю зараз за мету відкривати наміри чи думки. Хотів би лише сказати одне: та сила, яка не виступає за політичну стабілізацію в українському парламенті, це сила, яка виступає проти національних інтересів.

«Мы с трудом остановили процесс местных перевыборов»

Сьогодні найбільший удар, який можна завдати розвитку і політичному, і національному, і економічному, і соціальному  – це дестабілізація українського парламенту. Хочу ще раз підкреслити, що всю повноту відповідальності за стабільність в українському парламенті несе парламентсько-урядова більшість. В руках цих політичних сил є всі можливості нормалізувати роботу парламенту, зайнятись практичною роботою, відповідати ефективними діями по тих явищах, які є у сільському господарстві, комунальному секторі, газовому секторі, енергетичному секторі. Іншими словами, зайнятися прикладною роботою і діяти в інтересах нації.

Мене тривожить те, що великий ажіотаж сьогодні в чинній владі займають питання виборів, Конституції та інших політичних авантюр. Незалежно від того, про які вибори ми говоримо, я переконаний, що сьогодні Україні повинен бути наданий спокій, перш за все політичний спокій. Ми з великими труднощами долаємо штучно ініційований процес виборів у Києві, ми з великими трудами призупинили цей процес ще по 8 обласних центрах, де ініціювалася аналогічна ситуація.

«Выборов не будет. Коалиция не изменится»

Розумію, що сьогодні дуже актуальним серед певних політичних сил, в тому числі більшості, стало питання проведення дострокових парламентських виборів. На що я хочу сказати категорично – ні. Посилилась циркуляція думок щодо переформатування коаліції. На що я хочу сказати категорично – ні. Коаліція сформована. Коаліція взяла на себе відповідальність за поточний стан справ у державі. Вона цю відповідальність повинна нести. Циркулюють багато слухів про те, що хтось у кущах написав Конституцію України і пробує таким же авантюрним шляхом, як це робилося в 2004 році, з авторами, яких ви добре знаєте, просунути через парламент, через порушення закону, через надумане створення ТСК зміни до Конституції, які написані під персональне замовлення. Я вас всіх попереджаю: це є чергова загроза країні. Це питання, яке адресується до кожного з вас, шановні журналісти. До кожного громадянина.

«Без популизма, без сладких конфеток дать компенсацию пострадавшим от инфляции»

Я переконаний, що політичні сили у парламенті точки неповернення ще не пройшли. І тому головний мій посил у сьогоднішній заяві відноситься, перш за все, до політичної більшості у парламенті. Я закликаю Уряд і коаліційну більшість у парламенті вернутися до прагматичної роботи, не йти популістськими кроками, зайнятися чіткими антиінфляційними заходами. Тому що якраз інфляційна загроза сьогодні в економічному плані є найбільш серйозною загрозою дестабілізації економічного стану.

Друге. Ефективно, відповідально, як економіст я це хочу сказати, – це можна зробити через терміновий перегляд і внесення змін і доповнень до національного бюджету. Де, з однієї сторони, без популізму, без солодких цукерок, дати компенсацію тим людям, які вже постраждали від колосально великої інфляції і ще більшого інфляційного очікування. Це люди, за якими стоїть тільки держава. Без держави ці кроки вже ніхто не зробить. Виконати норму закону, яка передбачає, що у березні місяці мають бути внесені відповідні зміни до закону про національний бюджет. Пам'ятайте: жодна країна не бореться з інфляцією без ефективного бюджетного інструменту.

На жаль, ми на початку року прийняли рішення про терміновий перегляд, протягом 30 днів, бюджету 2008 року і до сьогоднішнього дня мало що в цьому зробили.

Очевидно, що в цьому мало хто бачить із відповідальних урядовців пріоритет або серйозну відповідь на ті виклики, які існують у національній економіці.

«Срочно нужен такой же план, как у России»

Нам терміново треба зайнятися аграрним сектором. Сектор, який формує колосальні проблеми як для європейського, так і для світового ринку. Україна вперше може мати рекордний урожай зернових, тому що зроблено колосально великий шлейф відповідної роботи у попередньому році і в поточному році. Приступити до бюджетного фінансування Аграрного фонду, сформувати стабілізаційні інструменти для того, щоб внутрішні ціні, як і зовнішні ціни, ми могли зустріти достойно. Потребує невідкладного аналізу ситуація в НАК «Нафтогаз».

Ви знаєте, що ціни, в тому числі і внутрішні ціни, по яких виробляється і продається український газ, давно вже збиткові для ключової національної монополії. Ми кожний день породжуємо такою адміністративною політикою ціноутворення на різних ринках, в тому числі на газовому ринку, колосальні проблеми для майбутнього. Сім днів тому Російська Федерація, яка володіє третіми запасами газу в світі, оприлюднила урядові рішення, як буде працювати внутрішня ціна на газ для російського споживача, починаючи з цього року. Влада Росії декларувала, з якими підходами вона регулює це питання для власного споживача. Коли подібний план дії публічно ми насмілимося робити у своїй країні? Чий цей обов'язок? Я переконаний, це і закінчуючи темами гуманітарного, інформаційного та інших просторів є нагальними потребами сьогоднішнього українського суспільства. Про ці речі я хотів говорити у сьогоднішньому моєму посланні. Переконаний, що ми повинні терміново сформувати стратегію 2008 року. І незалежно від того, які у кого політичні симпатії, хто де знаходиться – у більшості чи у меншості, нам треба консолідуватися навколо національних інтересів.

Я вчора мав нагоду спілкуватися з керівництвом парламенту Литви, де більшість сьогодні сформована з перевагою в один голос, де, по суті, зібрати більшість у Сеймі у щоденному режимі представляється неможливим, де Сейм давно перейшов до практики консолідації позицій різних політичних сил по рішенню тих чи інших конкретних завдань. Парламент починає консолідуватися навколо національних інтересів. Я хочу, щоб це відбувалося в українському парламенті.

Тому я хотів би чітко заявити: ніякі авантюри про переформатування коаліції не пройдуть. Ніякі закиди відносно проведення дострокових парламентських виборів я не сприймаю. Категорично не сприймаю і буду все робити для того, щоб чинний парламент, чинна більшість несли відповідальність за взяті зобов'язання перед виборцями.

«Нельзя формировать Конституцию в рамках клубного интереса»

Третє. Конституційний процес. Шановна українська громада. Я хотів би, щоб ми робили уроки з того, що відбулося три роки назад, із того конфлікту, до якого була приведена нація політичними авантюристами. І чітко треба заявити: тоді було допущено декілька серійних помилок. Помилка перша: не можна формувати Конституцію в рамках клубного інтересу, в рамках приватних інтересів. Не можна Конституцію України розписувати під персони. Це треба робити на самому широкому загалі. Тому я наполягаю на тому, що місце, де формуються конституційні ініціативи, – це Національна конституційна рада. Там, де працюють журналісти, там, де працюють правники, фахівці з конституційного права, там, де працюють всі політичні сили і треті сили. Це єдина площадка в країні, де представники всіх груп нації можуть сісти за круглий стіл і міркувати щодо формату і змістовної частини Конституції. Підкреслюю, це єдине місце, яке може бути представлене широким загалом різних політичних, громадських сил і професіоналів.

Я ще раз підкреслюю, що я не бачу конституційного процесу поза парламентом України. Я це багато разів повторюю і хочу повторити сьогодні, даючи відповідь тим, хто вже написав під себе проект Конституції. Це велика небезпека для країни.

Наступний крок. Законопроект, який буде сформований в рамках Національної конституційної ради, я як Президент, який володіє конституційною ініціативою, від імені Національної ради вношу в парламент. В парламенті створюється тимчасова спеціальна комісія, відповідно до Конституції України, яка займається технологічною роботою відносно змісту цієї Конституції і змін уже в стінах парламенту, де кожна політична сила має можливість висловити свою позицію до тих чи інших законодавчих ініціатив, щось підтримати, щось не прийняти і відкинути. Але це виглядає послідовно. Сказала свою точку зору Національна конституційна рада поза стінами парламенту, у парламенті сказала своє слово конституційна парламентська комісія і парламентська більшість, 226, а потім 300 депутатів. До цього проекту повинен бути залучений Конституційний суд, і, безумовно, як того вимагає чинна Конституція, акцепт на внесення змін і доповнень до Конституції, нову редакцію Конституції, повинна дати українська громадськість на Всеукраїнському референдумі.

«Приступить к прагматичной работе»

Я, шановні журналісти, персонально звертаюся до вас. Багато залежить від того, що ви доносите людям по цьому непростому питанню. У нас є два варіанти: якщо ми нещирі, якщо в нас коротка історична пам'ять, просто повернутися до того, що у нас було в 2004 році. Я переконаний, що це приведе до протистояння. Ніхто під чиїмось політичним чоботом жити вже не буде в цій країні. Я поклав своє здоров'я для того, щоб ця країна не поверталася назад. І вона не повернеться. Я вам даю слово. Але, з іншого боку, інший процес, демократичний, публічний, прозорий може бути ініційований не тільки Президентом. Я чекаю вашої підтримки як зрілих, відданих громадян України. Ви не повинні бути поза цим процесом. Ви повинні також формувати свою позицію, бо в даному випадку це питання не про те, яки ви будете жити. Мова йде про те, як будуть жити ваші діти, в якій країні, з якими правами, з якими свободами.

І тому свою останню репліку я зараз адресую парламентській більшості: взяти всю відповідальність за те, що робиться сьогодні в парламенті, взяти всі зобов'язання по стабілізації роботи парламенту, приступити до прагматичної роботи і терміново прийняти новий бюджет, прийняти ті законопроекти, які включені в пакет соціальних, економічних і гуманітарних ініціатив. Нам треба повернутися в конструктивне русло і нести відповідальність – за нами нація, за нами прогрес цієї держави».
 

ИСТОЧНИК: официального сайта Президента Украины